Jak pod spodem to moze wydech oparl sie ktoras czescia o nadwozie, ale to byloby zalezne od obrotow.
Wskaźniki - dlaczego warto montować
Zwiń
X
-
Wskaźniki - dlaczego warto montować
Myślę ze temat wielu z nas zainteresuje, ze względu na chęć co poniektórych osób na zakładanie tych wskaźników. Jako, że sam sie przymierzam do takowych chciałem poruszyć osobny temat odnośnie dlaczego warto i co tak naprawdę one nam powiedzą. Tu prosiłbym o wypowiedz znawców tematu, oraz rozwianie moich dylematówgdyż moja wiedza w tym temacie okazuje sie wybrakowana.
Wiadomo ze podstawowe trzy wskaźniki to :
- wskaźnik doładowania turbiny
Ten jest oczywisty i chyba nie trzeba go opisywać, Na ten chyba maniacy tuningu spoglądają najczęściej
- wskaźnik temperatury oleju.
Czy jest on niezbędny i co on tak naprawdę nam powie ?
Tzn. wiadomo ze wskaże temp. oleju ale czy powiedzmy 1.9 TDI z przyrostem daj my na to 50% 90@130 może w warunkach miejskich lub szybkiej autostrady osiągnąć taką temp. która była by szkodliwa i dzięki temu wskaźnikowi możemy szybko zareagować na zagrożenie.
Jaka powinna być ta reakcja ? - jaka jest maxymalna bezpieczna granica temp. ?
podejrzewam ,ze odpuszczenie buta z gazu i spokojniejsza jazda co do max temp sie nie orientuje
- wskaźnik od ciśnienia oleju
Tutaj również mimo iż bym go miał nie mówił by mi on za wiele. Dlatego stawiam te same pytanie
Czy jest on potrzebny przy wzroście mocy powiedzmy 50% i czy dzięki temu wskaźnikowi możemy szybko zareagować na zagrożenie ?
Jaka powinna być ta reakcja ? - co powoduje za niskie ciśnienie i jak temu zaradzić oraz w jakich granicach jest ono dobre
Dziękuje za wszystkie KONKRETNE I FACHOWE ODPOWIEDZI> Może dla niektórych to o co pytam może być oczywiste ale chciałbym mimo wszystko sie dowiedzieć :
[center:bd2a545bb2]bo nie sztuką jest zamontować wskaźniki lecz umiejętnie z nich korzystać. [/center:bd2a545bb2]OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
-
-
Re: Wskaźniki - dlaczego warto montować
Zamieszczone przez neck99- wskaźnik temperatury oleju.
Czy jest on niezbędny i co on tak naprawdę nam powie ?
Tzn. wiadomo ze wskaże temp. oleju ale czy powiedzmy 1.9 TDI z przyrostem daj my na to 50% 90@130 może w warunkach miejskich lub szybkiej autostrady osiągnąć taką temp. która była by szkodliwa i dzięki temu wskaźnikowi możemy szybko zareagować na zagrożenie.
Jaka powinna być ta reakcja ? - jaka jest maxymalna bezpieczna granica temp. ?
podejrzewam ,ze odpuszczenie buta z gazu i spokojniejsza jazda co do max temp sie nie orientujeLeon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99wskaźnik temperatury oleju
Uwierz mi Mirek że potrafi ta temperatura bardzo szybko podskoczyć do góry np do 110a to już gorąco.
Wniosek :arrow: montaż dodatkowej chłodnicy oleju-Bracie "Pe" właśnie są w trakcie zakupu :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez neck99wskaźnik od ciśnienia oleju
Wniosek :arrow: oliwka gdzieś pitajet np wężyk smarujący turbinke :lol: zapytaj Lucka :wink:
Jednym słowem mówiąc, dla samochodu dłubniętego są KONIECZNE.
Zamieszczone przez zefirstormja zamiast temp. oleju zamontowałbym EGTŻycie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99Jaka powinna być ta reakcja ? - co powoduje za niskie ciśnienie i jak temu zaradzić oraz w jakich granicach jest ono dobre
a jak zaradzic - najprosciej jak sie da czyli gasimy autko zjezdzamy na pobocze i dzwonimy na asistance :diabelski_usmiechSZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pulsenawet dla standardowo dlubnietego?
Moim zdaniem tak, zawsze warto przeprowadzać kontrolę nad silniczkiem.
Ale to wszystko zależy od kierownika.Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
Z tym wskaznikiem cisnienia oleju to mi sie przypomina Polonez, niby taki samochod, ale MIAL ten wskaznik, wiec nie byl to dla fabryki kosmiczny koszt, a zawsze cos dawal, mimo ze nie pokazywal dokladnie to bylo wiadomo, czy cos sie dzieje z autem czy nie.
Wskaznik temp oleju, to na pewno w przypadku kiedy trasy mykasz z predkosciami pow 150, wtedy silnik chodzi juz w okolicach 3tys onr i wiecej, wiec jest to dla niego obciazenie. Do tego mamy wieksza wiedze, czy silnik juz sie zagrzal czy nie.
Komentarz
-
Komentarz