Wskaźniki - dlaczego warto montować

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bernardo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1083

    Wskaźniki - dlaczego warto montować

    Jak pod spodem to moze wydech oparl sie ktoras czescia o nadwozie, ale to byloby zalezne od obrotow.
    aczkolwiek...
    NajtFukinPatrol North-West
    Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
    WhitePride :smokedevil

    6,92 s do setki by DGW
  • neck99
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1326

    #2
    Wskaźniki - dlaczego warto montować

    Myślę ze temat wielu z nas zainteresuje, ze względu na chęć co poniektórych osób na zakładanie tych wskaźników. Jako, że sam sie przymierzam do takowych chciałem poruszyć osobny temat odnośnie dlaczego warto i co tak naprawdę one nam powiedzą. Tu prosiłbym o wypowiedz znawców tematu, oraz rozwianie moich dylematów gdyż moja wiedza w tym temacie okazuje sie wybrakowana.

    Wiadomo ze podstawowe trzy wskaźniki to :



    - wskaźnik doładowania turbiny

    Ten jest oczywisty i chyba nie trzeba go opisywać, Na ten chyba maniacy tuningu spoglądają najczęściej




    - wskaźnik temperatury oleju.

    Czy jest on niezbędny i co on tak naprawdę nam powie ?

    Tzn. wiadomo ze wskaże temp. oleju ale czy powiedzmy 1.9 TDI z przyrostem daj my na to 50% 90@130 może w warunkach miejskich lub szybkiej autostrady osiągnąć taką temp. która była by szkodliwa i dzięki temu wskaźnikowi możemy szybko zareagować na zagrożenie.

    Jaka powinna być ta reakcja ? - jaka jest maxymalna bezpieczna granica temp. ?

    podejrzewam ,ze odpuszczenie buta z gazu i spokojniejsza jazda co do max temp sie nie orientuje




    - wskaźnik od ciśnienia oleju

    Tutaj również mimo iż bym go miał nie mówił by mi on za wiele. Dlatego stawiam te same pytanie

    Czy jest on potrzebny przy wzroście mocy powiedzmy 50% i czy dzięki temu wskaźnikowi możemy szybko zareagować na zagrożenie ?

    Jaka powinna być ta reakcja ? - co powoduje za niskie ciśnienie i jak temu zaradzić oraz w jakich granicach jest ono dobre


    Dziękuje za wszystkie KONKRETNE I FACHOWE ODPOWIEDZI> Może dla niektórych to o co pytam może być oczywiste ale chciałbym mimo wszystko sie dowiedzieć :


    [center:bd2a545bb2]bo nie sztuką jest zamontować wskaźniki lecz umiejętnie z nich korzystać. [/center:bd2a545bb2]
    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

    Komentarz

    • zefirstorm
      Ambiente
      • 2006
      • 152

      #3
      ja zamiast temp. oleju zamontowałbym EGT ale to już cena trochę inna - a uważam że jeden z najbardziej potrzebnych odczytów przy aucie dłubniętym (doładowanym)
      sorry za off
      ASV 147PS@307Nm

      Komentarz

      • BioBogon
        Elegance
        • 2005
        • 921

        #4
        Re: Wskaźniki - dlaczego warto montować

        Zamieszczone przez neck99
        - wskaźnik temperatury oleju.

        Czy jest on niezbędny i co on tak naprawdę nam powie ?

        Tzn. wiadomo ze wskaże temp. oleju ale czy powiedzmy 1.9 TDI z przyrostem daj my na to 50% 90@130 może w warunkach miejskich lub szybkiej autostrady osiągnąć taką temp. która była by szkodliwa i dzięki temu wskaźnikowi możemy szybko zareagować na zagrożenie.

        Jaka powinna być ta reakcja ? - jaka jest maxymalna bezpieczna granica temp. ?

        podejrzewam ,ze odpuszczenie buta z gazu i spokojniejsza jazda co do max temp sie nie orientuje
        Wydaje mi się, że ten wskaźnik w normalnym użytkowniu samochodu jest przydatny do informowania kiedy faktycznie silnik jest nagrzany i gotowy do butowania. Zwykły wskaźnik temp. wody tak naprawdę tego nie mówi, a wskaźnik temp. oleju dokładnie wskazuje nam, że smarowanie jest na odpowiednim poziomie i możemy katować silnik.
        Leon FR 2.0TDI 170KM

        Komentarz

        • Tymon
          RS
          • 2004
          • 2970

          #5
          Zamieszczone przez neck99
          wskaźnik temperatury oleju
          A po to że w pewnym momencie, widzisz co tak naprawde się dzieje z twoją oliwką.
          Uwierz mi Mirek że potrafi ta temperatura bardzo szybko podskoczyć do góry np do 110a to już gorąco.
          Wniosek :arrow: montaż dodatkowej chłodnicy oleju-Bracie "Pe" właśnie są w trakcie zakupu :szeroki_usmiech
          Zamieszczone przez neck99
          wskaźnik od ciśnienia oleju
          A po to że w pewnym momencie np drastycznie spadnie Ci ciśnienie.
          Wniosek :arrow: oliwka gdzieś pitajet np wężyk smarujący turbinke :lol: zapytaj Lucka :wink:

          Jednym słowem mówiąc, dla samochodu dłubniętego są KONIECZNE.

          Zamieszczone przez zefirstorm
          ja zamiast temp. oleju zamontowałbym EGT
          Dobrze prawisz :wink:
          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
          BMW serii 3... Radość z jazdy.

          Komentarz

          • howard7
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1120

            #6
            Zamieszczone przez neck99
            Jaka powinna być ta reakcja ? - co powoduje za niskie ciśnienie i jak temu zaradzić oraz w jakich granicach jest ono dobre
            za niskie cisnienie moze spowodowac przedewszystkim zatarcie silnika
            a jak zaradzic - najprosciej jak sie da czyli gasimy autko zjezdzamy na pobocze i dzwonimy na asistance :diabelski_usmiech
            SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
            Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

            Komentarz

            • Pulse
              Rider
              • 2006
              • 461

              #7
              Zamieszczone przez Tymon
              Jednym słowem mówiąc, dla samochodu dłubniętego są KONIECZNE.
              nawet dla standardowo dlubnietego?
              :: O1 AXR Kombi

              Komentarz

              • Tymon
                RS
                • 2004
                • 2970

                #8
                Zamieszczone przez Pulse
                nawet dla standardowo dlubnietego?
                Rozumię że chodzi Ci np o program tak :?:
                Moim zdaniem tak, zawsze warto przeprowadzać kontrolę nad silniczkiem.
                Ale to wszystko zależy od kierownika.
                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Z tym wskaznikiem cisnienia oleju to mi sie przypomina Polonez, niby taki samochod, ale MIAL ten wskaznik, wiec nie byl to dla fabryki kosmiczny koszt, a zawsze cos dawal, mimo ze nie pokazywal dokladnie to bylo wiadomo, czy cos sie dzieje z autem czy nie.

                  Wskaznik temp oleju, to na pewno w przypadku kiedy trasy mykasz z predkosciami pow 150, wtedy silnik chodzi juz w okolicach 3tys onr i wiecej, wiec jest to dla niego obciazenie. Do tego mamy wieksza wiedze, czy silnik juz sie zagrzal czy nie.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • KLOCek
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 411

                    #10
                    Czy występują wskaźniki cyfrowe? Zajmowały by mniej miejsca i byłyby łatwiejsze do zamontowania.

                    Komentarz

                    • BioBogon
                      Elegance
                      • 2005
                      • 921

                      #11
                      Zamieszczone przez KLOCek
                      Czy występują wskaźniki cyfrowe? Zajmowały by mniej miejsca i byłyby łatwiejsze do zamontowania.
                      Tak, ale są extremalnie drogie.
                      Leon FR 2.0TDI 170KM

                      Komentarz

                      Pracuję...